Kjøleskapsgrøt med bringebær

kjøleskapsgrøt

Kombinasjonen bringebær og kokos er uslåelig sommerlig. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; kjøleskapsgrøt er fantastisk godt!

Fløyelsmyk konsistens, mettende, fullspekket av næring til kroppen og best av alt spør du meg; den er KLAR når jeg åpner kjøleskapsdøra.  Ungene og jeg er like sultne alle tre på morgenen, og da er det supert å ha min frokost fiks ferdig når først ungene er servert. Den kan også fint «naskes» med i veska på vei ut døra de dagene det ikke er tid til frokost hjemme. Ja – jeg digger kjøleskapsgrøt!

Under kommer oppskrift på en sommerlig versjon. Tidligere har jeg delt oppskrift på disse variantene:

 

kjøleskapsgrøt

Oppskrift på 1 porsjon sommerlig kjøleskapsgrøt

DU TRENGER

  • 1 dl havregryn, selv foretrekker jeg lettkokte
  • 1 ss hele linfrø
  • 1 ss revet kokosmasse eller kokosflak. Alt etter hva du har i skapet, og hva du får tak i
  • 1 dl frosne bringebær
  • 1 dl ekstra lettmelk
  • 1 dl yoghurt naturell
  • 1/4 ts malt vanilje. Her kan du også bruke en skvett vaniljekstrakt eller et par dråper flytende stevia med vaniljesmak avhengig av hvor sterk vaniljesmak du ønsker, og hvor søt du liker frokosten. Søtsmak uten sukker!

Malt vanilje, flytende stevia samt vaniljeekstrakt får du kjøpt i større daglivarebutikker samt på helsekost. Et lite glass av disse holder lenge!

SLIK GJØR DU

  1. Bland alle ingrediensene i et tomt syltetøyglass eller i en plastboks og gi blandingen «et rist».Kjøleskapsgrøt_bringebær_kokos
  2. Sett frokosten i kjøleskapet, og la den stå over natten eller i minst 4 timer kjøleskapsgrøt
  3. Topp kjøleskapsgrøten med en stor neve ferske bær neste dag – og nyt fiks ferdig frokost! kjøleskapsgrøt

 

Vel bekomme!

 

Leave a Comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.